“It did what all ads are supposed to do: create an anxiety relievable by purchase.”
~David Foster W
|
Badania wykazały, iż dziennie stykamy się średnio z 362 reklamami na bilbordach, w telewizji,
internecie czy prasie. Jednak tylko 3% - czyli około 12 z nich w jakimś stopniu przykuwa naszą
uwagę. Producenci i specjaliści od PR prześcigają się w pomysłach by tylko znaleźć się w tym
zaszczytnym i jakże wąskim gronie przekuwających atencję.
Na atrakcyjność reklamy wpływają dwa niezwykle ważne czynniki : silny KONCEPT i kreatywny
DESIGN. Wydaje się, że to nic trudnego wymyślamy chwytliwy slogan i nagrywamy 30 sekundową
niestworzoną historię z produktem w roli głównej, natomiast sztuka tkwi w tym abyśmy my -
widzowie ją zapamiętali.
Bądźmy szczerzy, każdy z nas podchodzi do reklam z lekkim uprzedzeniem, co jest powodem, dla
którego często nie doceniamy pracy jaką twórcy włożyli w próbę nawiązania zabawnego kontaktu z
widzem. Z kolei powodem takiego nastawienia jest powszechnie obowiązujące przekonanie o
wielkim kłamstwie, które producenci w tej właśnie formie nam podają. Ile razy kupiliście proszek
przedstawiany w telewizji jako remedium na każde plamy, a ten nie spełniał obiecanych funkcji ?
Spójrzmy jednak na ten temat z innej strony oprócz irytujących produkcji, wyskakujących z szafy i
śniących się po nocach ( zauważmy, że mimo iż uznajemy reklamę za kompletny niewypał,
pamiętamy ją i kojarzymy a o to przecież chodzi ) można znaleźć reklamy, które swoją
kreatywnością i wykonaniem zasługują na miano dzieła sztuki. Wiele z nich nie zawiera tekstu, ani
nie wpycha nam nachalnie produktu. Większość zagranicznych kampanii, zmieniła taktykę i
zamiast na promowanie produktu postanowiła skupić uwagę na tym jak może on zmienić nasze
życie. Najbardziej efektywne z nich to te które wywołują natychmiastowe emocje. Producenci
zamiast zarzucać nas milionem jaskrawych napisów czy animacji używają modrej strategii
stawiając na nasze poczucie humoru i inteligencję.
Interesujący post i doskonałe przykłady - FedEx chyba przebił wszystko... Pozdrawiam! :)
OdpowiedzUsuńPolecam ten wpis tutaj: http://monikaszostek.blogspot.co.uk/2016/07/ciekawa-mieszanka-blogowe-wpisy-dla.html Zapraszam! :)
OdpowiedzUsuń