#PerfectBlonde


"Men are self-confident because they grow up identifying with super-heroes. Women have bad self-images because they grow up identifying with Barbie."
~Rita Rudner





Korzystając z tematu ostatniego marszu równości, przechodzącego dumnie zatłoczonymi ulicami Warszawy, który miałem okazje obserwować z okna, chciałem przybliżyć zmiany jakich dokonała chyba najbardziej znana firma produkująca zabawki na świecie. Pod adresem Barbie z firmy Matel przez bardzo długo kierowano wiele zarzutów i krytyki. Uznawano lalki o perfekcyjnych proporcjach, nieskazitelnej BIAŁEJ cerze i blond włosach, za błędny wzorzec podawany małym dzieciom ( bo przecież nie tylko dziewczynkom służyły one za wzór kobiecego ideału ). Właśnie o te zarzuty zapytałem dział zajmującą się PR tych produktów, który zaprosił mnie ( usłyszawszy o tym, że mam młodszą siostrę )  do swojego małego królestwa by rozwiać błędne przekonanie o sławnej lalce. Pani gospodarz trafnie zauważyła, że cały problem nie leży w lalkach, a w tym żeby pokazać dzieciom i wyraźnie rozgraniczyć co jest zabawka a co prawdziwym życiem. Każdy chłopak będąc dzieckiem bawił się w superbohaterów i ich naśladował, ale czy z tego tytułu odczuwaliśmy w późniejszym życiu jakieś kompleksy ? Lalka pozostanie lalką i tak jak w życiu nie spotkamy nigdy Supermena latającego w swojej super pelerynie ratując świat, tak równie niemożliwym jest to z Barbie. 

Jednak zapierając się jakoby decyzja podjęta była w reakcji na zarzuty Matel wypuścił Lalki o różnych "bardziej naturalnych sylwetkach" i we wszystkich kolorach skóry. Producent tłumaczy to rozszerzeniem możliwości zabawy dla dzieci. Pytanie czy nie jest już trochę za późno. Myślę, że utarty wzorzec Barbie jaką znamy nie da się tak łatwo zastąpić krągłą lalką o ciemnej karnacji. Mimo wszystko duży plus dla firmy za pomysł i chęci.

Wracając do wspomnianego na początku marszu równości. Firma od jakiegoś czasu propaguje ciekawą idę. Mianowicie raz do roku wypuszcza lalkę w zawodzie, który nie jest kojarzony z kobietami a tym samym, w którym są one dyskryminowane - w tym roku jest to Barbie Game Developer. Całość odbywa się w ramach kampanii "Możesz Być Kim Chcesz" - dzięki której firma uczy dzieci tolerancji dla odmienności i zachęca do snucia planów bez względu na płeć, kolor skóry, fryzurę, czy figurę.

Showroom Barbie niewątpliwie jest rajem dla małych dziewczynek ( moja siostra była zafascynowana ) nie tylko ze względu na mnogość zabawek, ale także dzięki wystrojowi. Pierwsze na co zwróciłem uwagę to klimat jaki TailorMade Pr udało się stworzyć przy urządzaniu tego miejsca. Można się tam poczuć jak w takim małym przedszkolu lub domku dla lalek. Jestem pewien że jeśli macie młodsze rodzeństwo, dziecko lub sami nie zabiliście w sobie jeszcze tego małego brzdąca, to mielibyście wielki fun.








CONVERSATION

1 komentarze:

  1. Może i proces kreowania Barbie na tylko lalkę, a nie przyszły wygląd szczęśliwej posiadaczki zabawki będzie długo trwał - jest według mnie konieczny. Nie wiem , czy Widziałeś, np. na YouTube dziewczynę z makijażem na lalkę. Mało tego... Miała nawet figurę Barbie! Jestem obiektywna w stosunku do ludzi i ich życia, ale nie chcę, aby moja młodsza siostra czuła się brzydka.
    Pozdrawiam,
    http://niebotyczna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Follow @ pawel_official