For Lazy Days

Ferie czas zacząć. Dwa tygodnie bez nauki, bez wstawania o świcie, całe 14 dni tylko dla nas. Sporo się szykuje. Postaram się wybrać do paru miejsc i zrobić wam relacje. W czwartek wyruszam do Warszawy, będę tam cały weekend, wiec jeśli znacie jakieś ciekawe miejsca godne polecenia to piszcie w komentarzach. O ile ten tydzień mam megaa zajęty, tak następny przeznaczam na błogie leniuchowanie przy nadrabianiu serialowych zaległości. Mimo wielu atrakcji związanych ze zwiedzaniem różnych miejsc, poznawaniem nowych ludzi, rozwijaniem zainteresowań ja wciąż uważam, że jeśli dostajemy tą łaskę od szkoły :D i mamy trochę czasu dla siebie to powinniśmy rzeczywiście odpocząć a jednym z najlepszych sposobów na całkowite "naładowanie baterii" jest dzień pod kołdrą z kubkiem gorącej czekolady i książką/filmem/serialem. Zmierzając do sedna, sporo osób na twitterze pyta mnie, jakie seriale oglądam i o czym są. Opiszę wam w skrócie kilka, według mnie najciekawszych, z nich.




Zacznijmy od tego, z którym jestem najdłużej, mianowicie The Vampire Diaries. Serial stworzono na podstawie książki, jednakże znacznie odbiega od jej treści. Najśmieszniejszą różnicą i zdecydowanie najbardziej porażającą dla osoby, która czytała choć jedną część książki i zabiera się do serialu, jest to że główna bohaterka Elena Gilbert w książce ma młodszą siostrę a w serialu, zamiast małej, niewinnej dziewczynki zobaczymy starszego brata Jeremiego. W 5 sezonach, po 22-23 odcinki każdy, oglądamy historie dziewczyny mieszkającej w małym mieście, jak to zwykle bywa, do którego po wiekach wracają dwaj bracia, dostrzegają w niej podobieństwo do swojej miłości z przed setek lat przez, którą się nienawidzą. Po kilku odcinkach pojawiają się inne, nadnaturalne kreatury między innymi wiedźmy, wilkołaki, hybrydy, sobowtóry, podróżnicy, kotwice, duchy. Każdy odcinek jest ciekawy, w każdym coś się dzieje. Nie będę więcej pisał na temat treści, może ktoś jeszcze nie oglądał, wiec nie chce odbierać frajdy płynącej z nieoczekiwanych zwrotów akcji.




Od niedawna pojawił się również serial The Originals. Opisuje on historię trójki pierwotnych wampirów znanych nam z The Vampire Diaries. Ma zaledwie jeden sezon, ale już mogę stwierdzić, że jest naprawdę genialny. Akcent niektórych aktorów pozwala jeszcze bardziej poczuć toczącą się akcję. Oczywiście polecam oglądanie z napisami.





Kolejny również świeżak i też trochę fantastyczny to The Tomorrow People. Tu możemy zapoznać się z historia Stevena który pewnego dnia zaczyna słyszeć głosy i rankiem budzić się w łóżku sąsiadki. Postanawia jednak wysłuchać głosu, który prowadzi go do kryjówki grupki takich jak on " ludzi jutra ", którzy posiadają specjalne zdolności wynikające z mutacji ich genów. Oczywiście jak zawsze główny bohater ma te moce silniejsze i musie ratować rodziną prze organizacją rządową, która z obawy przed nieznanym chce zabić wszystkich "ludzi jutra". Naprawdę miło się ogląda, serial nie jest jakiś wybitny, ale warto poświęcić mu wolną chwilę. Również jeden sezon.





Następny ( według mnie absolutny fenomen ) to Pretty Little Liars. Serial opisuje losy czterech nastolatek, nie jest jednak zwykłą obyczajówką z amerykańską młodzieżą. Po roku od śmierci "liderki" paczki dziewczyny dostają dziwne smsy od tajemniczej/tajemniczego - A, który zna wszystkie ich sekrety. Z czasem -A okazuje się ich prześladowcą. Każdy odcinek wnosi nowe informacje do wątku śmierci Alison, oglądając kolejne sezony wciąż staramy się dowiedzieć co mogło wydarzyć się w noc zabójstwa. Fajne jest to, że o kolejnych sekretach dowiadujemy się na równi z bohaterami. Przez pierwsze dwa sezony serial może nie wywoływać efektu WOW ale zapewniam, że w kolejnych sezonach naprawdę zaczyna się dziać. Zdecydowanym plusem jest również świetnie dobrana obsada. 4 sezony. ( Również na podstawie książki : "Kłamczuchy" )




I teraz coś poważniejszego. Revenge opowiada o losach dziewczynki, której ojciec wrobiony w spowodowanie katastrofy lotniczej a potem zabity w więzieniu. Dziewczynka wychodzi z poprawczaka/domu dziecka, za którego bramą czeka na nią właściciel największej firmy komputerowej. Chłopak wręcza jej skrzynkę z zapiskami jej ojca. Emilly bo tak nazywa się główna bohaterka, postanawia zrujnować życie każdego, kto w choć najmniejszym stopniu przyczynił się do wrobienia jej ojca. Zapewniam, że każdy odcinek od początku do końca jest tajemnicą, to jak wykorzystując wszelkie środki, kobieta już, niszczy poszczególne osoby wykreślając je ze zdjęcia i jednocześnie nie jest podejrzewana o nic jest naprawdę zniewalające. Serial naprawdę jest jednym z lepszych, które oglądam i po każdym odcinku odliczam dni do następnego.



A teraz takie rzadziej przeze mnie oglÄ…dane ( jednak nie gorsze ):



Doktor House również świetny serial.



Oglądałem również Plotkarę, niestety już się skończyła. Był to seria o amerykańskich nastolatkach i ich życiu.



Skins UK też bardzo fajny niecenzurowany serial opowiadający o życiu brytyjskich nastolatków. Każdy odcinek zawiera historię innej osoby.




Zaczynam oglądać Carrie Diaries ale na ten temat nie mogę się jeszcze wypowiedzieć.


JeÅ›li znacie jakieÅ› ciekawe seriale lub macie innÄ… opiniÄ™ na temat opisanych przeze mnie to piszcie w komentarzach ….

I hope you enjoy 

CONVERSATION

11 komentarze:

  1. Ciekawe filmy <3 http://foreveeryououng.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie masz, że teraz zaczynasz ferie. mi już minął tydzień, ale w tym roku szaleję i mam aż 5 tygodni, ponieważ zostałam zmuszona do jechania do szpitala rehabilitacyjnego na 3 tygodnie (już się boję tego ile będę musiała nadrabiać w szkole, eh).

    szczerze powiem, że z tych wszystkich seriali, które opisałeś oglądałam tylko House'a, ale mam zamiar zabrać się za PLL i Revange.
    oglądałam Skins, ale wersję US, która moim zdaniem jest lepsza, bo z UK obejrzałam jeden odcinek dla porównania. obejrzałam tylko 3 sezony, ponieważ druga generacja jakoś mnie nie przekonała.
    ostatnio pochłonęłam "Sherlock'a" w dwa dni w czasie szkoły i teraz czekam w napięciu na 4 sezon, który będzie za rok :( a zakończył się w takim momencie, że teraz nie mogę spać haha.

    pozdrawiam i życzę udanych ferii :) x
    @yourstalkerhere

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia :) Dzięki

      Usuń
    2. również dziękuję :)

      Usuń
  3. Powrót TVD i The Originals to prawdziwe perełki! O tym pierwszym nawet się ostatnio trochę rozpisałam (http://nutnats.blogspot.com/2014/01/500-lat-samotnosci.html). Ogólnie widzę tutaj podobne upodobania serialowe do moich. Jeśli chodzi o fantastyczną stylistykę to polecam też Once Upon a Time. Bardzo bajkowy! xoxo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HAHA - Once Upon a Time - wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Również świetny :). Cieszę się że trafiłem w gusta :)

      Usuń
  4. Świetna lista, moja jest podobna! Zachęciłeś mnie do The Tomorrow People i Revenge!
    Świetny jest "Reign", ale on dopiero się zaczął, wiec jest z 10 odcinków.
    ZazdroszczÄ™ ferii, ja mam dopiero za 3 tygodnie :c
    Pozdrawiam xx

    OdpowiedzUsuń
  5. Napisałeś o wielu serialach które lubię :) też planuje nadrobić zaległości w PLL. Miłych ferii życzę :) http://ksiazkostrefa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądam prawie wszystkie , o których napisałeś ;) Gorąco polecam TeenWolf i 90210, które już niestety się skończyło, ale obejrzeć zawsze warto. Miłego wypoczynku :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Udanych ferii i miłego pobytu w Warszawie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ogladam PLL ale wczesniej ogladalam gotowe na wszystko. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń

Follow @ pawel_official